14aug., 17 14 august 2017Articole utile
  • 238 views
  • By Carbogaz

Purtarea centurii de siguranță este considerată incomodă de o mare parte a șoferilor din România.

O mare parte dintre șoferii care circulă pe drumurile publice omit să-și pună centura de siguranță chiar dacă sunt conștienți de riscurile la care se expun.Chiar și în cazul unui accident minor, centura de siguranță își va dovedi eficiența.

Conform unui studiu al Comisiei Europene, adoptarea și aplicarea unui set de măsuri pentru creșterea gradului de utilizare a centurii de siguranță ar putea salva, la nivelul Uniunii Europene. Aproximativ 7.300 de vieți anual. Centura de siguranță este mai importantă decât airbagurile în caz de accident, așadar purtarea ei de către toți ocupanții unui autovehicul aflat în mișcare ar trebui să fie un act reflex la începerea oricărui drum, oricât de scurt pe drumurile publice.

Centura de siguranță salvează vieți. Acesta ar putea fi singurul argument care ar trebui să-i promoveze purtarea, mai ales că este susținut și de o serie de statistici și studii aprofundate, atât la nivel național, cât și la nivel internațional.

Totuși, dacă acest argument nu este suficient, mai enumerăm câteva de care ar fi bine să vă amintiți data viitoare când călătoriți într-un autovehicul.

1. Pasagerii neasigurați riscă să fie proiectați în afara mașinii în caz de impact, ceea ce duce la o rănire mult mai gravă, precum și la scăderea drastică a șanselor de recuperare. De cele mai multe ori, proiectarea unui pasager în afara autovehiculului ca urmare a unui impact se soldează cu decesul acestuia.

2. Pasagerii de pe locurile din spate care poartă centura de siguranță au, din punct de vedere statistic, șanse de supraviețuire în urma unui accident, cu 44% mai mari decât dacă nu ar purta centura de siguranță. Procentajul crește la 73% în cazul mașinilor mai mari, cum ar fi SUV-urile.

3. Purtarea centurii de siguranță este vitală și în cazul camioanelor. Într-o situație de impact, ocupanții cabinei care nu poartă centură de siguranță pot fi proiectați cu ușurință în afară.

4. Fixarea pasagerilor în interiorul mașinii este un alt argument. În cazul unui impact sau a unei devieri de la cursul normal de rulare, pasagerii rămân fixați pe scaune, prevenindu-se astfel ca aceștia să sufere răni suplimentare din cauza șocurilor survenite.

5. Nu în ultimul rând, amenda este un argument care ar trebui să încurajeze purtarea centurii de siguranță. Deși este cea mai puțin „dureroasă”, aplicată în mod repetat, sancțiunea financiară poate genera o „gaură” semnificativă în bugetul șoferilor. Mai mult, ar putea duce și la suspendarea permisului de conducere. Amenda pentru nepurtarea centurii de siguranță se sancționează cu 2 puncte de amendă, atât pentru șofer, cât și pentru pasagerii care nu s-au asigurat în timpul mersului.