”Soțul meu era client fidel, locuiam prin preajmă și după o lungă perioadă de stat acasă, am hotorât că e momentul să mă întorc la serviciu. Înainte am lucrat ca asistent manager la o companie de curățenie, apoi am intrat în concediu de creștere copil și apoi încă într-unul, am avut și un accident între timp, iar în 2015 m-am angajat aici.”
Iulia are 44 de ani și lucrează în echipa Carbogaz de aproape 6 ani. Are un râs molipsitor și are cele mai diplomate răspunsuri, deși, dacă ești unul dintre clienții ei fideli, este cea care știe mereu cum să-ți dea o mână de ajutor.
Îți mai aduci aminte cum au fost primele zile?
Era octombrie sau noiembrie, și după ce mi-am depus CV-ul, am intrat în probă timp de 2 săptămâni. Veneam aproape în fiecare zi, m-am înțeles cu colegii care erau la vremea respectivă, nu mi s-a părut ceva foarte greu și am rămas.
Ce îți place cel mai mult și ce îți place cel mai puțin la ceea ce faci?
N-aș mai vrea clienți morocănoși (râde). Sunt zile în care, dacă începi de la prima oră cu un client morocănos, până seara, așa sunt toți. Serios. Și e groaznic. Lumea este foarte stresată, fiecare are treaba lui, nu se trezesc bine, nu știu ce să zic.
Sunt foarte mulți oameni care, din păcate, nu știu să-și separe problemele personale de restul interacțiunilor de peste zi și… se răzbună pe primul om care le iese în cale, în cazul ăsta, omul de la casă. Cel puțin asta e părerea mea.
Care e cea mai mare provocare dintr-o zi oarecare?
Cam toate zilele sunt la fel, mai puțin week-end-ul. Sunt aceleași lucruri pe care le faci zi de zi, mai mult sau mai puțin. Despre colegii mei ce să zic? Ne cunoaștem de foarte mulți ani, de când lucrăm împreună. Mai există discuții, dar le rezolvăm, le discutăm și până acum, chiar nu ne-am dus mai sus să ne rezolvăm problemele.
De la ce vă ciondăniți?
Motive sunt multe, depinde de colegi. De exemplu, dacă cineva nu-și face treaba, totuși parcă nu-ți vine să faci treabă pentru doi. Mai ales dacă ai și tu o zi mai proastă și dacă un coleg din tura de dinainte nu a făcut ce trebuia să facă, parcă nu-ți prea vine să faci tu în locul lui. Și atunci ies discuții. Dar de obicei, se discută și se rezolvă.
Cum sunt clienții tăi, Iulia?
Sunt destui clienți care la un moment dat veneau numai pe cealaltă stație unde lucram înainte, iar acum vin doar aici. Posibil că vin pentru oameni, posibil pentru că le este la îndemână sau pur și simplu pentru că așa vor ei. Cei mai mulți dintre clienți sunt în permanență aceeași.
Ai vreo poveste sau un moment memorabil pe care vrei s-o împărtășești?
Ohoho, probabil sunt multe, dar nu-mi vine nici una în minte acum. Gafe facem oricând, în fiecare zi. Eu, una, gafez când sunt nervoasă. Și dacă am un client care e moroconos, la următorul client greșesc ceva, scot alt bon, îl servesc cu altceva. Le gafez că n-am cum, mă supăr și e inevitabil. Dar trec și momentele astea.
Iulia, în final, pentru ce ai recomanda Carbogaz?
De obicei clienții noi sunt mai reținuti și tot timpul e cineva care le răspunde la întrebări. Dacă e un client nou și nu e în trecere, adică dacă s-a mutat de curând în zonă, vine și încearcă să interacționeze cu tine, să afle lucruri. Te întreabă legat de carburanți, de produse, sau de cine știe ce. Deci depinde ce caută cineva, să pot să-i recomand. Poate aici găsești acel ceva de care ai nevoie. Și de cele mai multe ori, găsești ceea ce cauți.