14aug., 17 14 august 2017Articole utile
  • 206 views
  • By Carbogaz

 

 

Alternativele de mașini noi disponibile pe piața din România sunt foarte variate, așa că un cumpărător care decide că anul acesta este momentul să-și schimbe autovehiculul, ar trebui să se documenteze foarte bine înainte de luarea unei decizii de cumpărare.

 

În ultimii 10 ani, mașinile diesel au reușit să se mențină în topul preferințelor românilor. Toată lumea își dorea o mașină pe motorină. Argumentul principal era consumul și, de cele mai multe ori, fiabilitatea motorului. Obiceiul de a opta pentru mașini cu motoare pe motorină s-a împământenit și se menține și la ora actuală. Totuși, în contextul reglementărilor care au loc la nivel european pe segmentul auto, alegerea motorizării ar trebui să se bazeze pe rațiune, mai mult decât pe preferințe personale subiective.

 

În ultima vreme, o serie de țări europene au început să impună reguli restrictive pentru mașinile cu propulsoare diesel în contextul atingerii obiectivelor de diminuare a poluării din orașe. Se preconizează o extindere a acestor măsuri la nivel european.

Mai mult, în contextul noilor prevederi europene, dar și globale, o serie de constructori auto au anunțat că urmează să elimine treptat motoarele cu alimentare pe motorină.

Consumul este argumentul principal al motoarelor diesel, iar cumpărătorul român este foarte receptiv la acest argument. Chiar dacă, la prima vedere, un motor diesel pare o alternativă potrivită, pe termen mediu și lung este posibil să nu fie o alegere foarte inspirată.

Restricțiile care se vor înăspri la nivel european vor limitacirculația acestor mașini. În același timp, am putea asista la creștere a taxelor pentru acest tip de propulsoare, nu doar a impozitelor, ci și a taxelor pentru utilizarea drumurilor.

De cealaltă parte a „baricadei” sunt motoarele pe benzină. Acestea devin din ce în ce mai economice și mai „curate”. Această tendință de transformare a motoarelor pe benzină în alternative mai puțin poluante este un alt indiciu că era motoarelor pe motorină se apropie de final. În plus, „benzinarele” sunt mai ușor de întreținut și mai „ieftine” din punctul de vedere al taxelor.

Chiar dacă vin cu un consum mai mare de benzină, construcția de motoare de capacități mai mici și o serie de alte ajustări a micșorat diferențele de consum între motoarele diesel și cele pe benzină.

Între cele variante, benzina pare să fie alternativă cea mai potrivită. Bineînțeles există și alternativele hibrid, cu un propulsor electric și unul pe benzină care mai pot fi luate în considerare. Totuși, prețurile mașinilor hibride este unul destul de „piperat”, ceea ce le restrânge publicul țintă.