14aug., 17 14 august 2017Articole utile
  • 476 views
  • By Carbogaz

Carbogaz Racing a primit din acest sezon un nou coechipier, unul puternic, obișnuit cu circuitele, cu viteza, cu adrenalina, cu dorința de victorie, dar și cu tendința de a-și depăși puțin limitele. Este vorba de Audi R8 LMS GT4, care a fost construit, parcă, după „pedigree-ul” echipei.

Clasa GT4 de la Audi, care era bazată pe modelul TT, a crescut în ultimii ani, iar acum poate defila în „hainele noi” ale lui Audi R8. Pe lângă designul exterior sportiv și agresiv, așa cum îi stă bine unei mașini construite să facă senzație pe circuit, R8 LMS GT4 vine „la pachet” cu performanțe sportive și de siguranță care permit pilotului să experimenteze într-un mediu în care tehnologia reușește să elimine o serie de riscuri.

Un aspect esențial, care ne-a și determinat să optăm pentru varianta Audi R8 LMS GT4 a fost fiabilitatea mașinii, fiind construită pentru cursele de anduranță. Debutul și l-a făcut chiar pe circuitul de le Nurburgring, în 25 mai 2017, după care a concurat pe circuite din toată lumea.

Motorul de 5.2 litri V10 dezvoltă 495 CP, ceea ce îi dă mașinii forța suficientă pentru pentru a reacționa prompt la comenzile pilotului. Așadar, în timpul curselor pilotul are posibilitatea de a exploata mai bine momentele în care își poate crea avantaje. Accelerația de la 0 la 100 km/h se face în sub 4 secunde.

Primul contact pe care pilotul nostru David Șerban l-a avut cu Audi R8 LMS GT4 a fost în timpul unei sesiuni de antrenament pe circuit. În timpul antrenamentelor a avut posibilitatea să testeze mașina atât din punctul de vedere al manevrabilității, cât și din perspectiva reacțiilor pe care le are la comenzi. S-a constatat o reacție foarte bună la frânări de la viteze mari, precum și o stabilitate foarte bună pe viraje. Un punct forte al mașinii stă în accelerație, care reacționează prompt, ceea ce se poate transforma într-un avantaj important în timpul curselor.

La antrenamente mașina s-a comportat excelent, iar acest comportament s-a menținut chiar și sub presiunea competiției. În prima etapă a Romanian Endurance Series pilotul nostru s-a impus și a urcat pe prima treaptă a podiumului.

La debutul internațional, pe circuitul de la Navarra, in prima etapa din Campionatul Spaniol de Anduranță, a avut un loc doi în prima cursă și primul loc în cea de-a doua la clasa GT4 și un neașteptat loc trei la general. Așadar, ne-am întors acasă cu primul loc în clasamentul GT4 din Campionatul Spaniol de Anduranță.